REKLAMA
Znaleziono 44 wyników
Stellantis liderem produkcji samochodów elektrycznych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Stellantis liderem produkcji samochodów elektrycznych w Polsce
2024 rok jest dla Stellantis w Polsce rokiem otwierającym nowy etap w działalności firmy, która staje się największym w Polsce i jedynym seryjnym producentem pojazdów zarówno osobowych, jak i dostawczych z napędem w pełni elektrycznym. Ta wyjątkowa pozycja na mapie produkcyjnej jest możliwa dzięki inwestycjom Stellantis w polskie fabryki samochodów osobowych w Tychach i Gliwicach, które biorą aktywny udział w realizacji planu strategicznego koncernu Dare Forward 2030.
Dekarbonizacja budynków komercyjnych sposobem na uzyskanie rynkowej przewagiartykuł
Pokaż artykuł
Dekarbonizacja budynków komercyjnych sposobem na uzyskanie rynkowej przewagi
Obecnie budynki odpowiadają za ok. 36% całkowitej emisji CO2 do atmosfery. Według przepisów dekarbonizacyjnych Unii Europejskiej, do 2050 r. wszystkie istniejące obiekty muszą osiągnąć zeroemisyjność. Konieczne jest więc opracowanie strategii, dzięki której możliwe będzie zmniejszenie emisyjności CO2. Oprócz oczywistych korzyści dla środowiska, nowe przepisy niosą za sobą istotne zmiany dla sektora nieruchomości komercyjnych.
We Wrocławiu powstają nowe, elektryczne samochody dostawcze legendarnej marki Nysa [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
We Wrocławiu powstają nowe, elektryczne samochody dostawcze legendarnej marki Nysa [ZDJĘCIA]
Do jeżdżących już prototypów polskiego elektrycznego samochodu dostawczego (rządowy projekt e-Van) oraz powstającej osobowej Izery, dołącza samochód dostawczy legendarnej polskiej marki z czasów PRL-u – Nysa. Pojazdy tej marki powstają we Wrocławiu. W założeniach nowe samochody mają mieć zakres dopuszczalnej masy całkowitej od 3500 do 4250 kg. Przedstawiciele firmy informują, że z dwiema bateriami niwa, elektryczna Nysa powinna ważyć około 2000 kg bez zabudowy. Z zabudową skrzyniową ładowność będzie się kształtować w przedziale od 1200 do około 2000 kg, a z zabudową furgonową od około 1100 do 1750 kg.
Wydatki inwestycyjne CPK do 2032 r. Jest nowy, urealniony Program Wieloletni [LISTA]artykuł
Pokaż artykuł
Wydatki inwestycyjne CPK do 2032 r. Jest nowy, urealniony Program Wieloletni [LISTA]
Rada Ministrów przyjęła 31 grudnia Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032. Przewiduje on wydatki na kontynuację prac przygotowawczych i projektowych oraz zasadnicze roboty budowlane w łącznej wysokości 131,7 mld zł. Urealniony harmonogram zakłada uruchomienie do końca 2032 roku pierwszego etapu Lotniska CPK i Kolei Dużych Prędkości między Warszawą, CPK i Łodzią, a także zaawansowanie prac budowlanych na odcinkach KDP do Wrocławia i Poznania.
REKLAMA